Saturday, October 19, 2013

OBJEKTIF BLOG

Salam hormat,

Tujuan blog ini diwujudkan ialah untuk memberi ruang kepada sesiapa sahaja, sama ada yang telah dan sedang terlibat dengan bidangusaha lembu pedaging, atau pun yang baru bercita-cita ingin menceburkan diri di dalam bidangusaha ini, untuk bertanyakan apa sahaja mengenai bidangusaha, mahu pun masalah yang sedang dihadapi, atau pun perkara yang ingin diketahui, kepada saya. Saya akan cuba respon sebaik mungkin, berdasarkan kepada ilmu serta pengalaman yang ada pada diri saya.

Saya amat tertarik dengan perkataan NEGARA MAJU (advance nation) yang akan kita capai, insyaAllah, menjelang tahun2020. Salah satu komponen dalam sektor pertanian ialah ternakan dan salah satu sub-sektor di dalamnya ialah peternakan lembu pedaging. Persoalanya, bagaimankah ciri atau kriteria peternakan lembu pedaging yang juga misti advance pada tahun berkenaan? Saya berharap akan dapat menceritakan, dari prespektif saya, makna bidang peternakan lembu pedaging, tanpa mengira saiz bidangusaha, yang advance. Oleh yang demikian nanti anda, sebagai pengusaha, boleh mempersiapkan diri supaya bidangusaha anda masing-masing juga bertaraf advance.

Bidangusaha lembu pedaging yang saya maksudkan ini termasuk bidangusaha lembu fidlot, kerana ia juga merupakan bidangusaha lembu pedaging, cumanya secara intensif.

Perkhidmatan ini diberikan secara PERCHUMA. Anda tidak perlu mendaftar untuk menggunakan perkhidmatan ini.

Anda boleh bertanyakan perihal bidangusaha ini melalui e-mail(seeloknya), atau pun ruang interaktif yang saya akan sediakan tidak berapa lama lagi.

Saya berharap dapat membantu anda di luar sana.

Skian,


Dr Azizol bin Mohd Sharun

No comments:

Post a Comment